FAQs

Bekijk onze FAQs voor de meestgestelde vragen, misschien wordt uw vraag hier al beantwoordt. Heeft u andere vragen? Neem gerust contact op met ons.

Algemene vragen

Laundry Kings is een stomerij & wasserij met een ophaal- en bezorgservice. Wij zijn er voor al uw was- en stoomgoed. Met onze ophaal- en bezorgservice halen wij uw wasgoed op en bezorgen deze weer gewassen, gevouwen en/of gestreken. Middels onze online planner bepaalt u zelf de ophaal- en bezorgtijden zodat het u altijd schikt.

Het idee van Laundry Kings is om u volledig te ontzorgen omtrent uw wasgoed op een eenvoudige manier. Bijvoorbeeld omdat u te weinig tijd heeft, u specifieke was- of stoom wensen heeft of niet (meer) de mogelijkheid heeft om de was zelf te doen.
Wellicht voor zakelijke doeleinden?
Wij staan graag voor u klaar.

Naast onze was- en stoomgoed diensten heeft u extra veel gemak door onze ophaal & bezorgservice. U kunt via de website gemakkelijk
uw gewenste dag en tijdstip aanvinken die u het beste uitkomt. Ook buiten de standaard openingstijden die u gewend bent van winkels.

Inmiddels zijn wij actief in diverse regio’s waaronder Alphen aan den Rijn, Haarlemmermeer, Zuid-Kennemerland en Amsterdam.
Klik hier voor onze volledige werkomgeving.

Op ons website klikt u op “Direct Inplannen” of op het menukopje “Inplannen“. Hier kunt u nu uw ophaalmoment en bezorgmoment inplannen. Voeg vervolgens de diensten die u wilt gebruiken toe aan de wasmand. Klik op de wasmand en klik op de knop “Afspraak Bevestigen“. U hoeft geen account aan te maken maar de optie is er wel.

Op uw verzoek kijken wij of wij uw afspraak op dezelfde dag kunnen realiseren. Bel ons voor een spoedservice en we laten u weten of dit mogelijk is. Hieraan zitten wel extra kosten verbonden van € 7,50.

Tel: 085-4895899.

U kunt een waardebon of cadeaubon invoeren in uw wasmand of bij het uitchecken.

Bij gemengde was wordt uw wasgoed bij elkaar gewassen ongeacht kleuren of materialen. Indien we spreken over gesorteerde was, kunt u uw wasgoed sorteren op kleur en/of aantal graden waarop het gewassen wordt. In verband met kleurverloop adviseren wij om te kiezen voor “gesorteerde was” bij het aanleveren van gekleurd en wit wasgoed.

Kwaliteit en service staan bij ons op nummer 1, daarom gaan wij met uiterste zorg om met uw wasgoed. Elk kledingstuk is uniek en dient ook zodanig te worden behandeld. Dit wordt vakkundig door ons en in samenwerking met professionele partners uitgevoerd.

Meestgestelde vragen

Wij hanteren een minimum van 4 kilo. Als u hier een halve kilo er onder zit, gaan wij hier flexibel mee om.

Uw wasgoed kan binnen 48-72 uur terug gebracht worden. Binnen 24 uur tegen een meer prijs van €7.5 tijdens werkdagen. In het weekend en tijdens feestdagen bezorgen wij niet.

Ja, dit kan. Alleen overhemden gaan per stuk als u ze ook wilt laten strijken.

Nee, uw wasgoed wordt apart gewassen.

Wij wassen standaard op een lage temperatuur. Als het gewenst is kunt u, uw wasgoed ook scheiden zodat het dan op een hogere temperatuur gewassen kan worden.  U kunt dan kiezen voor gesorteerd wassen.

Ja dit kan. U kunt dan kiezen voor gesorteerd wassen. Bij het op halen kunt u deze apart aanleveren.

Afrekenen kunt u doen door te pinnen, iDeal betaallink of contant te betalen bij aflevering. De factuur wordt van te voren digitaal per mail gestuurd.

Abonnementen

De abonnementsduur is in eerste instantie 3 maanden. Indien u hierna wilt opzeggen heeft u een opzegtermijn van 1 maand.

Uw abonnement gaat in op een door u gekozen dag. Begint het abonnement in het midden van een maand? Dan betaalt u alleen de abonnementskosten over die weken. De eerste en tweede maand wordt dan samen gefactureerd.

Uw abonnement wordt aan het einde van de maand gefactureerd.

De factuur kunt u betalen door middel van een iDEAL betaallink of overboeking.

Hiervoor dient u een account te hebben en ingelogd te zijn op onze website. Wanneer u ingelogd bent vindt u in het menu de optie “Ophaal Afspraak”. Selecteer deze optie om een nieuwe afspraak te maken of klik hier om gelijk een ophaal afspraak te plannen.

Pickup & Delivery

Uw afspraak wordt per mail bevestigd. Onze bezorgservice haalt op de afgesproken dag en tijd uw wasgoed op. Graag verzoeken wij u om uw wasgoed vrij van voorwerpen aan te leveren.

Bij het ophalen van uw wasgoed nemen wij een waszak mee die u kunt gebruiken om uw kleren in te doen.

Bij het ophalen zullen wij uw wasgoed wegen zodat u precies weet hoeveel kilogram het is.

U ontvangt uw kleren terug in een schone zak.
Met daar bij een waszak, zodat u deze kan gebruiken bij de volgende afspraak.

Als u niet thuis bent in het geselecteerde tijdvak, zullen we een vergoeding van € 5,- moeten toevoegen aan uw factuur.

We sturen u een sms wanneer onze chauffeur naar uw adres rijdt. In het geval van vertragingen, zullen we ons best doen om u zo snel mogelijk op de hoogte te stellen. We willen u wel vragen om er rekening mee te houden dat we een half uur eerder of later aanwezig kunnen.

Tell A Friend

U kunt zoveel vrienden uitnodigen als u maar wilt! Zolang ze nog geen account hebben bij Laundry Kings.

U moet inloggen en naar de sectie ‘Mijn Account’ gaan. U vindt daar uw persoonlijke URL en een formulier. Deel de URL met uw vrienden en familie via het contactformulier of geef ze uw persoonlijke link. U kunt de link op Facebook of elders ook delen.

We sturen u een e-mail zodra de bestelling van uw vriend is voltooid. De beloning is een kortingscode. Deze wordt automatisch naar u verstuurd.

Ja, dit klopt. De kortingscode wordt automatisch toegevoegd bij het versturen van het contactformulier.

Geen tijd of mogelijkheid om uw was zelf te doen of naar de stomerij te brengen? Maakt u zich geen zorgen en regel het vanuit huis. Laundry Kings, stomerij & wasservice aan huis!

0
    Uw Wasmand
    Uw wasmand is leeg.

    De totale prijs in uw wasmand is om u een schatting te geven wat het ongeveer gaat kosten. Bij het ophalen zullen wij uw wasgoed wegen en de bestelling bijwerken met de juiste aantal kilo’s of kledingstukken.

      Gemengde was

      Bij gemengde was wordt uw wasgoed bij elkaar gewassen ongeacht kleuren of materialen. Indien er sprake is van een groot volume is het mogelijk om te kijken of het wasgoed gesorteerd gewassen kan worden.

      Gesorteerde was

      Bij gesorteerde was kunt u uw wasgoed sorteren op kleur en/of aantal graden waarop gewassen wordt. Wij gebruiken hiervoor twee aparte wasmachines. Bij gesorteerd wasgoed is er minimaal aantal van 8 Kilogram.

      Wasmand

      De totale prijs in uw wasmand is om u een schatting te geven wat het ongeveer gaat kosten. Bij het ophalen zullen wij uw wasgoed wegen en de bestelling bijwerken met de juiste aantal kilo’s of kledingstukken.

      Wasservice: Wat kan?

      Wasservice: Wat kan niet?

      Gordijnen

      Besluit u om uw gordijnen te laten reinigen, lees dan goed welke wasvoorschriften gelden voor de gordijnstof.

      Wij adviseren u van te voren te controleren of er een waslabel aanwezig is of dat u de wasvoorschriften heeft ontvangen bij uw aankoop. Wanneer er geen waslabel of wasvoorschriften aanwezig is wassen wij de gordijnen op 30 graden en is dit op eigen risico. Wanneer wij de gordijnen reinigen, hangen wij deze nat op en laat ze goed drogen voordat we ze gaan persen. 

      Na het reinigen van de gordijnen kan er soms kreukels in zitten. De meeste gordijnen hebben een kreukherstellende finish die de kreuken in een paar weken tijd strak trekt. In meeste gevallen gaan deze ook weg wanneer wij de gordijnen persen.

      Indien uw gordijn voor de eerste keer gereinigd wordt moet u rekening houden met een krimptolerantie van 2 tot 4%.

      Wat betekent krimptolerantie? Het geeft procentueel aan hoeveel een gordijn door reiniging mag of kan krimpen.

      Het kan ongeveer een week duren tot uw gordijn klaar is.

      Next day delivery

      Bezorgservice binnen 24 uur (Next day delivery)? Dat kan zeker! Hier zijn extra kosten aan verbonden van €7,50.

      Het kan voorkomen dat wij niet aan onze 24 uurs bezorgservice (Next day delivery) kunnen voldoen. Mocht dit het geval zijn, zal er altijd contact met u worden opgenomen. In het geval van onze strijkservice, gordijnen of mangelen van beddengoed geldt de 24 uursservice niet. 

      48 uurs service

      Het kan voorkomen dat wij niet aan onze 48 uurs bezorgservice kunnen voldoen. Mocht dit het geval zijn, zal er altijd contact met u worden opgenomen. Bijvoorbeeld in het geval van onze strijkservice, gordijnen of mangelen van beddengoed kunnen we niet garanderen dat het binnen 48 uur klaar is.