FAQs
Check out our FAQs for the most frequently asked questions. Maybe your question is already answered here. Do you have any other questions? Feel free to contact us.
Algemene vragen
Laundry Kings is een stomerij & wasserij met een ophaal- en bezorgservice. Wij zijn er voor al uw was- en stoomgoed. Met onze ophaal- en bezorgservice halen wij uw wasgoed op en bezorgen deze weer gewassen, gevouwen en/of gestreken. Middels onze online planner bepaalt u zelf de ophaal- en bezorgtijden zodat het u altijd schikt.
Het idee van Laundry Kings is om u volledig te ontzorgen omtrent uw wasgoed op een eenvoudige manier. Bijvoorbeeld omdat u te weinig tijd heeft, u specifieke was- of stoom wensen heeft of niet (meer) de mogelijkheid heeft om de was zelf te doen.
Wellicht voor zakelijke doeleinden?
Wij staan graag voor u klaar.
Naast onze was- en stoomgoed diensten heeft u extra veel gemak door onze ophaal & bezorgservice. U kunt via de website gemakkelijk
uw gewenste dag en tijdstip aanvinken die u het beste uitkomt. Ook buiten de standaard openingstijden die u gewend bent van winkels.
Inmiddels zijn wij actief in diverse regio’s waaronder Alphen aan den Rijn, Haarlemmermeer, Zuid-Kennemerland en Amsterdam.
Klik hier voor onze volledige werkomgeving.
Op ons website klikt u op “Direct Inplannen” of op het menukopje “Inplannen“. Hier kunt u nu uw ophaalmoment en bezorgmoment inplannen. Voeg vervolgens de diensten die u wilt gebruiken toe aan de wasmand. Klik op de wasmand en klik op de knop “Afspraak Bevestigen“. U hoeft geen account aan te maken maar de optie is er wel.
Op uw verzoek kijken wij of wij uw afspraak op dezelfde dag kunnen realiseren. Bel ons voor een spoedservice en we laten u weten of dit mogelijk is. Hieraan zitten wel extra kosten verbonden van € 7,50.
Tel: 085-4895899.
U kunt een waardebon of cadeaubon invoeren in uw wasmand of bij het uitchecken.
Bij gemengde was wordt uw wasgoed bij elkaar gewassen ongeacht kleuren of materialen. Indien we spreken over gesorteerde was, kunt u uw wasgoed sorteren op kleur en/of aantal graden waarop het gewassen wordt. In verband met kleurverloop adviseren wij om te kiezen voor “gesorteerde was” bij het aanleveren van gekleurd en wit wasgoed.
Kwaliteit en service staan bij ons op nummer 1, daarom gaan wij met uiterste zorg om met uw wasgoed. Elk kledingstuk is uniek en dient ook zodanig te worden behandeld. Dit wordt vakkundig door ons en in samenwerking met professionele partners uitgevoerd.
Frequently asked Questions
We apply a minimum amount of 4 kilos. If you are half a kilo below this, we will be flexible.
Our prices include VAT.
Your laundry can be brought back within 48-72 hours. Within 24 hours at an additional cost of €7.50 during weekdays. We do not deliver on weekends and holidays.
Yes, you can. Only dress shirts go by piece if you want them ironed as well.
No, your laundry will be washed separately.
We always wash at a low temperature. If you prefer your laundry to be washed at a higher temperature, you can choose for sorted washing.
Yes you can. You can then choose sorted laundry. When we pick it up, you can hand it over separately.
You can pay by debit card or by paying cash on delivery. The invoice will be sent digitally by e-mail in advance.
Subscriptions
The subscription period is initially 3 months. If you want to cancel after this, you have a notice period of 1 month.
Your subscription will begin on the day of your choice. Does the subscription start in the middle of a month? Then you will only pay the subscription costs for those weeks. The first and second month will then be billed together.
Your subscription will be billed at the end of each month.
You can pay the invoice by wire transfer or IDEAL payment link.
You need to have an account and be logged in on our website. When you are logged in you will find the option “Pick Up Appointment” in the menu. Select this option to make a new appointment or click here to schedule a pickup appointment right away.
Pickup & Delivery
Your appointment will be confirmed by e-mail. Our delivery service will pick up your laundry on the scheduled day and time. Please make sure your laundry is free of any items.
When picking up your laundry, we will bring a laundry bag that you can use to put your clothes in.
When we pick up your laundry, we weigh it so you know exactly how many kilograms it is.
You will receive your clothes back in a clean bag, with a laundry bag attached, so you can use it at the next appointment.
If you are not home during the selected time period, we will have to add a fee of €5,00 to your invoice.
We will send you a text message when our driver is heading to your address. In case of any delays, we will do our best to notify you as soon as possible. However, we would like to ask you to take into account that we may arrive half an hour earlier or later.
Tell A Friend
You can invite as many friends as you want! As long as they don’t already have an account with Laundry Kings.
You will need to log in and go to the “My Account” section. There you will find your personal URL and a form. Share the URL with your friends and family using the contact form or just give them your magic link. You can also share the link on Facebook or elsewhere.
We will send you an email once your friend’s order is completed. The reward is a discount code. It will be sent to you automatically.
Yes, this is correct. The discount code is automatically added when you submit the contact form.
Receive a 10% discount on your first order or
10% discount on the first month of your subscription with code Welkom10%. Schedule Appointment»